“SABIR GEREKTİREN MESLEKLERDEN BİRİ OLARAK YER HOSTESLİĞİ”

Hızla büyüyen ve gelişen havacılık sektörü iş sahası açısından da önemli bir yere sahip olmakla birlikte birçok insanında dikkatini çeken meslekler arasında yer almaktadır. Yeni uçuş firmalarının açılması, yeni havaalanlarının yapılması, yeni acentelerin kurulmasıyla havacılıkla ilgili birimlere de (kabin memurluğu, yer hostesliği vb.) ihtiyaç artmıştır.


Havaalanlarındaki telaşımız esnasında yardımımıza koşan yer hosteslerini ve yaptıkları işi anlayabilmek adına Birsu Yamakoğlu ile yaptığımız söyleşide, mesleği icra ederken sahip olunması gereken anahtar özellikleri tartıştık.

Birsu hanım merhaba, sizi tanıyabilir miyiz?

-Merhaba, ben Birsu Yamakoğlu. 28/01/2000 İstanbul doğumluyum. Lise ve üniversiteyi İstanbul’da
okudum. Şu anda Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda Yer Hizmeti Hostesi olarak
çalışmaktayım.

Yer hostesliğinin iş tanımını bize anlatır mısınız?

-Yer hostesleri, yolcunun havaalanına girişinden uçağa yönlendirilişine kadar geçen süre içinde;
yolcunun bilet, rezervasyon, bagaj, güvenlik gibi işlemlerinden sorumludur.

Bu mesleği icra etmek için gerekli eğitim şartları nelerdir? Hangi eğitimleri alıyor sunuz?

-Bu mesleği icra etmek için özellikle ana bölümünü okumak zorunda değilsiniz. İşe başlamadan 1 ay
öncesinde temel konuları ele alan bir eğitim görüyoruz. Eğitim sırasında gördüğümüz derslerden sınav
olarak bir sonraki derse geçmeye hak kazanıyoruz. Gördüğümüz dersler; Misafir Hizmetleri, Tehlikeli
Maddeler, Dcs Eğitimi vb… şeklinde.

Kaç senedir bu sektördesiniz ve nasıl başladınız? Tercih etme sebebiniz nedir?

-Bu işe yaklaşık 3 ay önce başladım. Bir arkadaşım aracılığıyla başvuru yaptım ve mülakatlara girip işe
başlamaya hak kazandım. Seyahat etmeyi ve iş konusunda zorlanmayı seven bir insan olduğumdan bu
işi kendime uygun gördüm. Direkt insanlar ile diyalog halinde olduğumdan kabin memurluğu işinden
biraz daha zor.

İşinizin sevdiğiniz ve sevmediğiniz yanları nelerdir?

-İşimin sevdiğim yanları güzel bir aile ortamı olması ve herkesin birbirini kollamasıdır. Sevmediğim
yanları ise gelen yolcuların kavgaya meyilli olmasıdır.

ANAHTAR: İLETİŞİM ESNASINDA SAKİNLİĞİ KORUMAK

İşinizi icra ederken karşılaştığınız zorluklar nelerdir ve ne tür önlemler alıyorsunuz?

-İşimde zorlandığım kısımlar yolcu ile olan iletişimimdir. Kendi hatası olsun veya olmasın uçağını
kaçıran bir yolcu ile ilgilenmek çok zordur. Önlem konusunda ilk başta iletişim kurarken sakinliğinizi
korumak çok önemli. Karşımdaki yolcu sakinleşmiyor, daha da sinirleniyor ve bana zarar verecek
noktaya geliyorsa polis memurlarından destek istiyorum.

Günümüzde sağlık çalışanlarına verilen değer hakkında düşünceleriniz neler?

-İşimin bana kazandırdığı tecrübeler artık çelik gibi sinirlere sahip olmamdır. Aynı zamanda istediğim
şekilde her yere uçup gezebilmek bana çok şey katıyor.

Mesleğinizi icra ederken karşılaştığınız zorluklar neler? Ne gibi önlemler alıyorsunuz?

-İnsan faktörlü zorluklar oluyor genelde. Hasta kendisine yapılması gereken şeyler yapılsın istemiyor
mesela. Onun sağlığına kavuşması için yapılması gerekenleri reddedebiliyor. Bu tarz durumlarda hasta
gerekli işlem yapılmazsa olabilecek riskler hakkında bilgilendiriliyor. Buna rağmen istemezse bunun
yapılmamasını kabul ettiğine dair evrak doldurarak gidebiliyor.

Son olarak bu mesleği kimler yapmalı ? Tavsiyeleriniz nelerdir ?

-Bu işi alıngan kişilerin yapabileceğini düşünmüyorum. Her gün tartışma olan bir yerde istifa etme
olasılıkları çok fazladır. Tavsiyem ise kolay öfkelenen bir yapıları varsa başka bir mesleğe
yönelmeleridir.

Kaynak/Görsel: www.tecrubeegitim.com


Hayatın bizlere sunduğu en iyi ödül, buna değecek bir işte çalışma şansıdır.

Theodore Roosevelt

Bize Ulaşın

T.C. Üsküdar Üniversitesi Altunizade Mh. Üniversite Sokağı No: 14 PK:34662 Üsküdar / İstanbul / TÜRKİYE
Halil Oguzhan Oger